✔Chiar dacă momentan nu te poți bucura de o plimbare cu bicicleta, tot te poți delecta cu câteva aspecte interesante din istoria acestui vehicul.
✔De exemplu, este interesant de știut că în urmă cu aproximativ 200 de ani bicicletele erau cunoscute sub denumirea de ”zdruncinător de oase” sau că denumirea de bicicletă a apărut abia în a doua jumătate a secolului 19.

O privire scurtă asupra istoricului bicicletei ne ne aduce în atenție o serie de aspecte interesante despre acest vehicul tot mai iubit în ultima vreme. De la proveniența numelui și până la primele prototipuri de biciclete, așa cum le știm azi, toate ascund detalii uimitoare, demne de știut.

1. Bicicleta fără pedale

Primele biciclete nu aveau pedale, iar cel care se deplasa cu ele trebuia să își facă viteză cu ajutorul picioarelor. Ca să îți faci o idee despre cum arătau acestea, aruncă o privire la bicicletele fără pedale pentru copii, care sunt la mare căutare în zilele noastre.

2. Bicicleta Boneshaker (zdruncinător de oase)

Având în vedere designul rudimentar și calitatea precară a drumurilor de acum 200 de ani, este clar de ce bicicleta mai era cunoscută și după această denumire. În plus, primele modele aveau roți din lemn sau metalice, fapt care făcea și mai inconfortabilă manevrarea lor.

3. Bicicleta era destinată doar celor mai curajoși

Mersul cu bicicleta în jurul anului 1800 nu era pentru oricine. Doar ”băieții răi” se incumetau să se deplaseze cu un astfel de mijloc de transport. În plus, la un moment dat exista un model cu roțile foarte înalte, iar cei care îl foloseau se alegeau des cu fracturi sau echimoze în urma căzăturilor frecvente.

4. Cuvântul bicicletă a apărut prima dată în jurul anilor 1860

Până în 1817, bicicletele aveau cadru din lemn, se numeau velociped și nu aveau pedale, așa cum spuneam și mai sus. Abia în anii 60 apare o versiune franceză îmbunătățită a velocipedului, confecționat din metal și cu pedale adăugate și tot atunci apare și denumirea de bicicletă.

5. Femeile, "responsabile" pentru celebritatea bicicletei

În perioada de emancipare a femeilor, bicicletă a cunoscut o nouă perioada de glorie. Pentru că era un vehicul ieftin și ușor de condus, tot mai multe femei și-au câștigat independența folosindu-se de un astfel de mijloc de transport.

Annie Londonderry, o evreică originară din Riga şi stabilită în SUA, este prima femeie care a mers cu bicicleta în jurul lumii.

6. Bicicletele au cunoscut o perioada de glorie după anii `90

Perioada de la mijlocul anilor 1890 și până la începutul secolului 20 este cunoscută ca epoca de aur a bicicletei deoarece în acest interval au avut loc numeroase modificări ale acestui tip de vehicul, modificări ce au condus la dezvoltarea bicicletei așa acum o cunoaștem azi.

Astfel, la sfârşitul secolului al XIX-lea începe ceea ce istoricii ciclismului numesc “nebunia bicicletei”, adică o explozie a fenomenului, cu apariţia cluburilor de ciclism și a competiţiilor, bicicleta cunoscând o răspândire fantastică.

Acestea fiind spuse, iată că bicicleta ascunde multe fapte interesante în propria istorie, aspecte ce merită a fi cunoscute atât de iubitorii de cicilism cât și de pasionții de istorie.